Om meg

Monday, January 16, 2012

gone with the wind.

jeg leter etter den i gamle, trange skuffer, i vaskemaskina som alltid etterlater seg bare en hersens sokk til tross for at jeg puttet inn to, under senga sammen med de ensomme hybelkaninene som jamrer om å bli sluppet fri, og jeg leter etter den i meg selv.

etter kreativiteten.

lokker på den som jeg lokker på de smådumme kyrne som ikke vil spise de bollene far har fått gratis på rimi, de skjønner ikke at det er godt, dumrianer. de burde da vel ikke bry seg om datostemplingen og at bollene er for harde til å gis menneskegap, men kanskje de gjør det. de står der iallefall i det høye grønne gresset ikke langt fra huset mitt. jeg lokker på kreativiteten som jeg lokker på dem, roper koomme da, kooom koom, kreativiteeeeten, tjorooo.

men den lar vente på seg.

du er velkommen tilbake.

6 comments:

Anonymous said...

har du lest Tomm Kristiansen sine bøker? Mitt Afrika og Afrika - en vakker dag. de kan du lese imens du leter etter kreativiteten. Da tror jeg du vil finne den.

Anonymous said...

hilsen hun som liker så godt å snakke med deg - feks på laundromat :)

Anonymous said...

http://www.ebook-publishing-tools.com/article_unblock_creativity.html

aasne said...

anonymous e: jeg har den i hylla, takker for tipset og bekrefter at jeg skal lese den :) jeg liker å prate med deg, jeg liker afrika og kreativtiteten er i ferd med å komme!

aasne said...

anonymous: hehe, takk for helt konkrete tips. løsningsorientert er du, det er fint med sånne mennesker. jeg skal ta med meg noen av tipsene! :)

Silje said...

For noen sprudlende linjer!