Om meg

Wednesday, February 13, 2008

romantisk ungkar?

Jeg synes ikke det er annet enn komisk at Ungkaren blir sett på som lidenskapelig romantisk av jenter med altfor mye hårspray og grå kosebukser.

Den veltrente, solbrune legen som egentlig virker alle tiders. Han tenker på framtiden, han vil ha èi kone å dele gode og onde dager sammen med, han vil kjøre barna i barnehagen og gå på stranda i beige linbukser. Han vil finne en sjelevenn. Fyren er romantisk, å jada, jeg skjønner at det kan bli forvekslet med kjærlighet, men er det egentlig romantisk når ..

.. han på et og samme program med noen minutters mellomrom stirrer intens og lidenskapelig inn i øynene til de tre gjenværende jentene hver for seg, og sier like overbevisende og ømt at det er akkurat henne han vil ha, det er henne han vil dele livet med, det er hun som er den rette. Så bøyer han seg over henne og kysser som bare en ungkar kan kysse. Og så, så er det å sitte med neste jente i armkroken, kanskje skåle litt champagne i boblebadet, og si -like troverdig- til neste kvinne hvor rett han føler det er å ha henne nært seg og dele en framtid med. Og når han har kost seg med dem alle, leid i parken og kysset og gjort best mulig inntrykk på alle svigerfamiliene, og ikke minst overbevist alle jentene om den gode framtiden som "bare de to" skal dele sammen, så begynner den fine, troverdige fyren å dele ut roser til de jentene han vil dele mer boblebad med. En av dem får se å komme seg hjem.

Jeg vet ærlig talt ikke hvor romantisk jeg synes dette er.

2 comments:

Anonymous said...

Åsne!!!

Nå må du oppdatere snart! Alltid like spennende når det ligger et nytt innlegg her inne:)

aasne said...

herlig, jeg visste ikke at noen fortsatt fulgte med på dette bloggsirkuset. Takk Vegard, du er trofastheten sjølv. Ny post til ære for deg!