Om meg

Thursday, March 27, 2008

jeg er funnet verdig til å kjempe kampen

Ja, nå er både lue- og uniformstørrelsen min blitt sendt inn, og snart er staten Norge i gang med å utruste enda en ypperlig kvinne til å kjempe for det frodige landet under åskammen i nord. Rødt, hvitt og blått. Med ære og heder skal jeg bære den blå uniformen, klar for å kjempe til siste slutt. Jeg skal gi mitt alt for sårede soldater, jeg skal bære sandsekker så det holder når flommen kommer innover landet og jeg skal være den siste i letemannskapet som gir seg etter leteaksjonen. Jeg sier, staten norge, dere har gjort et kupp ved å spore opp meg. Jeg kommer til å være den ivrigste tjenestepliktige norske innbygger dere noensinne har hatt.

Jeg er pålagt tjenesteplikt i Sivilforsvaret - ta meg Norge, bruk meg!

(Det morsomste med dette er jo at jeg ikke er ironisk i det jeg skriver. Jeg gleder meg veldig til å gå med den blå uniformen, særlig lua, og yte mitt beste for DIN sikkerhet)

5 comments:

Anonymous said...

det værste er at jeg faktisk er ganske sikker på at du mener det..
go norge og åsne!!

aasne said...

kan det kalles det "værste"?

og folk som er anonyme er feigasser - si det til meg fjes til fjes! hvem eru? :)

Anonymous said...

vet ikke hvordan jeg oppgir min identitet å denne nymotens teknologien, men prøver igjen...

aasne said...

også DU da, min bror brutus!

Nummer 1# Jeg ler av at du sier at blogging fortsatt er "nymotens teknologi" (etter alle de kommentarer du har lagt igjen her inne,- godt noen er trofaste), også sier jeg takk for at du må være den eneste som faktisk fortsatt følger med på bloggen min.

Nummer 2# du er sykelig sjalu fordi du ikke er funnet verdig til å være med i sivilforsvaret

Nummer 3# Det var ikke i min villeste fantasi at det var du som hadde lagt igjen commenten, DU, datter av høyskoleadjunkter og lektorer i norsk. "Værste" med "æ" gav meg en forakt for skikkelsen bak kommentaren. Jeg tenkte, denne dama/fyren slutta skolen etter 9.klasse (det sklei ut med dop og festing), og lærte aldri rettskrivingen sin.

(Når det er sagt, tror jeg det går ann å skrive med verste med "æ", men det henger nok i at jeg er "av den konservative typen", som pappa kaller meg. Jeg er den typen som skriver "bedrevet" i eksamensoppgava). Sett slikt

Paul Andreas said...

Jeg tror egentlig at værst ikke er korrekt, men uten å ta hensyn til denslags har jeg også, i likhet med lektordatter, vent meg til den vane å skrive værst. (og til å smøre flesk på smør...) Kanskje det er av hensyn og sympati for vår særnorske og altforlitebrukte bokstav, eller kanskje rett og slett at det får frem brutaliteten og alvoret i at noe er værst.

Språkdebatt på en tirsdag kveld. Ikke værst.