Om meg

Friday, April 17, 2009

vårhyl

Denne tiden på året er magisk.

Den spruter av liv, og fra hver kant høres fuglekvitter. Fluene som har våknet fra vinterdvalen summer rolig og monotont, små bekker av vann lager lekende melodier. Den første sommerfuglen har til og med turt å komme ut idag. Sola trenger seg på, smiler og sier noe sånt som at den er kommet for å bli, den er kommet for atter en gang å fylle jorda med liv. No livnar det i lundar og lauvast i li, og jeg må leee - for en dag!
Og om jeg hadde hatt tid skulle jeg sprunget til nærmeste fjelltopp med stort, bustete hår og gjort slik Ronja Røverdatter gjør hvert år dette skjer; ropt et vårhyl så høyt at det kunne høres til verdens ende!

Det er blitt vår!

2 comments:

karen amalie said...

fantastisk!

e. said...

det vårhylet har jeg også lenge hatt lyst å få ut. det ligger å rister ved siden av hjertet mitt inni meg.
må finne meg min egen fjellskrent å rope fra først.