Om meg

Friday, September 01, 2006

Åsne er blitt alvorlig syk

Her forleden trodde jeg ikke mine egne ører. Eller.. Mulig jeg ikke sa det høyt, men jeg trodde hvertfall ikke min eget hjerte og mine egne følelser. For der og da, jeg tror til og med jeg satt på jobb, tok jeg meg selv i å ville gifte meg! Jeg fikk en inderlig lyst til å gifte meg! Det er det sykeste. Åsne som alltid har hatt planene klare - hun som skulle ut og reise jord og strand, se og lukte og smake nye ting, møte eksotiske mennesker, prioritere en drøss med ulike venner, leve utradisjonelt og gå glisende med banner over hodet med påskriften "Ung, fri, singel!" mens jeg geipet til de parene rundt meg som hadde gitt sine ja. Nå satt de sammen alene i en mørk kjellerleilighet, hånd i hånd og sturte. Uten venner. Uten egne planer. Uten drømmer. (ja takk, bare gi meg ros for min realistiske oppfatning av å gå inn i ekteskap tidlig). Jeg nevnte min plutselige og drastiske personlige forandring vedrørende ekteskap for noen av mine venner, og en av dem gav meg råd så det holdt. Jeg fikk visse kriterier å gå etter i min jakt på ektemannen, og jeg skal love deg de kommer til å sanke inn den rette fremtidige. Jeg synes det var greit at dere fikk ta del i dem med meg. Forøvrig ønsker jeg å rette en takk til min venn for gode råd på veien.


den store EKTEMANNSJEKKLISTA

- er han typen til å legge seg foran bane 3 til mortensrud en dag ting går litt dårlig?
- vil han forsure miljøet (tog du an) etter en litt mektig ertestuing hos svigers?
- hører han på banana airlines?
- har han en trendy og pålitelig smak på bestikk og interiør?
- har han iron maiden t-skjorte i klesskapet?
- leser han litteratur av typen "han begjærte meg, men han var min søsters ektemann, det var forbudt men jeg gjorde det likevel" med tittelen "farlig begjær"?
- ville han spist hund eller katt hvis han hadde sjansen?
- går han på jakt på høsten?
- kommer han isåfall tilbake med fangst?
- legger han den dyre jakka si i sølepytten sånn at du kan gå over den uten å bli våt? (donaldmåten)
- drikker han kaffe?
- hvordan ser han på ISDN?
- ønsker han å parabol i huset sitt?
- er vannpolo kulere enn fotball i hans hode?
- kunne han tenke seg en chevrolet som familiebil?
- hva slags synspunkt har han på cola?
- overlater han bygginga av sitt eget hus til håndverkere fra polen / estland / latvia / bulgaria eller albania?
- hva synes han om gambling?
- har han et positivt syn på det å snike på folk fra vinduer, biler eller steder uten risiko for å bli oppfattet?
- vil han handle på bunnpris / prix / rema / ica / rimi / kiwi / mega / lidl eller handler han ikke i det hele tatt?


Videre bør han også:
- være til å stole på
- ikke slå eller sparke
- ikke smøre avføring utover kjøkkenbenken tilsynelatende helt umotivert og uten grunn
- stelle med hus og hytte
- ta løpeturer med hunden
- kjøpe is til barna, aldri et "Nei drit i å mas drittunger for svarte svingende"
- ville til romania
- ta bilder av det dere gjør sammen
- ikke brenne kirker
- ikke kjøpe lottokupong hver bidige uke




4 comments:

karen amalie said...

hva med lottokupong for 6kr hver uke, det er da vel ikkje saa ille aasne?

aasne said...

hysj karen amalie, den spillegalskapen er mellom oss to. Og det er så lov som det kan få blitt!

Anonymous said...

heijheij, kjære Åsne. må si eg virkelig liker det du skrive! du e så flinke:) bler skikkelig imponert, tankevekkende, engasjerende- å eg som eeeegentli sko bare lure litt rundt her på nettet før eg sko gjør meg klar. huh, så nå he eg ca lest nesten alt du he skreve!huh, ja...du e så talentfull, Åsne(",) keep up the good work, hon.
eg komme by the way the Oslo rundt siste helga i oktober- håpe på å catch up.
klem fra Veronika

aasne said...

veronika: jaa! la oss møtes, la oss klemmes, la oss drikke en kakao på kafè, la oss le, la oss fortelle om mindre viktige ting

send meg en mld når du er i byen da :)