Om meg

Thursday, January 24, 2008

trigge nysgjerrigheten

Jeg lærte iallefall èn ny ting i dag. Helt sikkert flere også, som at man får energi av å vaske huset til reggea. Men det som virkelig var av betydning, var en setning eller to som Leiv Holstad, stifter av Maritastiftelsen, sa i dag da vi snakket. "Vi bør absolutt bli flinkere til å stille spørsmål som trigger mennesker til å lete etter svaret. Slutte å buse ut med fasitene med en gang."

Jeg tror ikke folk tar til seg ferdige svar så lett. De vil teste ut, søke, finne sannhet. La det bli sitt eget. Jeg er jo sånn jeg også, jeg forstår det godt. Og mer tror jeg ikke jeg behøver å si - det er bedre at du leter det frem og tester det ut selv.

1 comment:

Nangi said...

Jeg ville bare si at jeg følger sånn litt med på bloggen din og dine små hverdagsnotiser! Jeg synes det er fint å lese om det mine venner opplever.

Siden det kanskje blir lenge til jeg kommer til Oslo (med tid til å henge), er det jo fint å følge litt med på hva som foregår - både utenfor og inne i hodet ditt :-)