Om meg

Wednesday, January 30, 2008

idiot-følelsen

4 comments:

Nangi said...

Kanskje kjenner jeg igjen idiot-følelsene. Kanskje ikke. Men en følelse jeg har kjent på de siste dager er følelsen av tomhet. Hvor er inspirasjonen? Hvor er lyst til å gjøre noe som helst? Hvor er det blitt av målene, drømmene?

Men! Etter å ha vært på foredrag av Erlend Loe og Petter Amundsen ang. deres siste bok "Organisten", føler jeg meg mye bedre. Der stilte jeg et spørsmål i debatten etterpå og fikk klapping fra salen for formuleringen! Det var så herlig å få sånn respons.

Det er mulig at både idiot-følelsen og tomhets-følelsen kan ha samme motgiften: Å få god, sunn og positiv tilbakemelding fra andre. Fra venner og ukjente. Det er så godt å kjenne at man er verdt noe, at man blir sett og satt pris på. Da er man jo tydeligvis ingen idiot lengre, og heller ikke bare luft.

Håvard Fossli said...

hei tarjei. greier du å formulere det på nytt her i den digitale verden?
hørtes ut som en heftig opplevelse.

hei åsne. flate så bra sagt. det er flere av oss.. big time. big scale. aller helst vil jeg bare være et par hundre kilometer under jorda og håpe at ingen tenker på meg. idiot-følelsen.

aasne said...

håvard - å si det er "fint" du føler deg som en idiot du også blir vel kanskje ikke riktig, men det er godt at det er flere som kan føle seg slik noen ganger - big time.

håvard hvem forresten? Fossli?

Anonymous said...

Ha ha ha!