Om meg

Saturday, October 14, 2006

4 punkter med fjas

1) De siste dagene har verden prøvd å knekke meg. For SAMTLIGE av mennesker jeg har møtt har spurt meg om alderen min. For eksempel har noen av mine venner på Marita stilt spørsmålet om hvorfor jeg jobber der, jeg som er så ung. (og av rusmisbrukere, evt fulle folk eller barn hører man vel sannheten, er det ikke det man sier?) Også anslår de en alder på meg, og kommer ut med 15 år! Til nød 16! Og på fredag da jeg skulle hjem fra Oslo til Telemark med buss, så MERKET jeg hvordan bussjåføren ville spørre meg om jeg gikk på ungdomsbillett, noe som man må være under 16 for å få! Og du tror kanskje jeg er snurt? Sint? Og .. JA, det er jeg. Jeg skal le og klappe i hendene når mine jevngamle venner får rynker og appelsinhud og hengerumper. Mens JEG i en alder av 40 fortsatt blir spurt om leg og bedt ut av kjekke herremenn i tyveårsalderen. DAA dere, DAA vet jeg ganske sikkert hvem som ler sist. Og best!
2) Jeg er hjemme. Og det må være noe med fjelluften, for jeg blir helt ekstremt rolig inni meg. Og det er nå greit nok, det er jo veldig gode bonuser med å komme hjem. MEN fjelluften - den får meg også til å bli himla tenkende og dyp. Jeg blir så tenkende og dyp at det tipper over. Jeg får dystre fremtidsutsikter. Jeg får ekstremt dystre fremtidsutsikter faktisk. Jeg stiller spørsmål til alt og lurer på om jorden er flat eller rund.
3) FJAS, FJAS, FJAS. Det er for lite fjas i verden.
4) Jeg er ikke tilhenger av å hele tiden prøve å bli bedre. Det blir så slitsomt å aldri kunne være fornøyd. MEN jeg skal vedde min venns testikler på at jeg skal bli bedre på èn ting, og det er å ta initiativ. Jeg skal, jeg skal, jeg lover. Jeg skal ringe mennesker jeg aldri ringer, jeg skal be folk på middag og jeg skal sende forundringspakker. Blant annet.
(møkka blogspot. å putte bilder her er som å bestige mount everst i underbuksa uten matlager - umulig. jeg skulle jo da hatt et 70tallsbilde av ingolf håkon teigene her, men skitt heller. stekk og pæss blogspot)

4 comments:

bigdaddy said...

2, 5 timer før fjase posten kom den depressive posten som reflekterer over den stinkye verdenen vi lever i.

Det er godt med litt fjas som en motvekt til ondskapen. (Seriøst).

Jeg har alltid blitt antatt å være eldre en det jeg er. Nå har dette jevnet seg litt ut, om det skyldes at jeg er i et ungdommelig miljø (universitetet) eller om jeg ser annerledes ut vet jeg ikke.

Jeg ville krevd barnebillett på bussen hver gang jeg hadde mulighet til det.

Anonymous said...

skulle gjerne gått for å være 16 ass...

Anonymous said...

Bare for å dele sorgene dine Åsne:
Jeg skulle en dag ned på OBS og kjøpe skallebanksdempere (paracet). Det var lunch-tid og jeg tenkte på matpakka med deilig brunost på idet jeg slang paracet-pakka på disken

Dama bak kassa ser på meg over brillen sine og sier med streng frøken stemme:
"du vet vel at man må være over 18 for å kjøpe paracet".

Vi skal le så masse til sist vi!

Silje 79-modell

Anonymous said...

Gleder meg til forundringspakke jeg..