Om meg

Friday, October 20, 2006

overfladisk og lettkledd blondine


I dag vil jeg dele noen følelser som muligens vil gi dere god grunn til å karakterisere meg som overfladisk. Dessuten har jeg har jeg en pussig følelse av at dere ikke deler mine erfaringer, eller forstår hva jeg snakker om.

Men -

når det er vinter, når det er kaldt, når man må pakke seg inn i dunjakker, boblejakker, ullvotter, lange kåper, hekla skjerf, store vintersko med pelspuff og høyhalsede gensere - da føler jeg meg som et halvt menneske. Jeg er helt ærlig, jeg føler meg ikke hel. Jeg burde jo egentlig ha følt meg mer enn hel, jeg burde følt meg full. Full av klær. Istedet sitter jeg hele tiden med en trang til å rive av meg de tjukke klærne og gå i noe mindre. Mindre varmt, mindre stort, mindre fjollete. Ja, der sa jeg det - jeg føler meg fjollete på vinteren. Spesielt føler jeg meg fjollete i vintersko. Når sant skal sies har jeg ikke hatt på meg vintersko siden jeg gikk i cherockser på barneskolen. Nesten.
Jeg tror nesten jeg kan si at Åsne ikke finnes i vinterutgave. Eller jo, hvis jeg kan ha på meg heldress, store fjellsko og polvotter og fjase i snøen, da er jeg hel. Men ikke når jeg skal gå ute og være vinterfin. Nei, ikke da. Da føler jeg meg halv.

Hvis dere forstår.

7 comments:

bigdaddy said...

Uten at jeg kjenner deg, og uten at jeg vet noe annet om det en det som står på denne bloggen, så tror jeg du har bodd noen år i Afrika under din oppvekst.

Det er kanskje der det ligger, og ikke i at du er overflatisk?

Tror uansett ikke hårfargen har mye å si på dette.

Anonymous said...

jeg forstår veldig godt, og det gjelder spesiellt det med vintersko. Vintersko er store og klumpete og tunge..
da fryser jeg heller litt på beina!

Anonymous said...

ja! tenkte til å si det samme kjære arntsen. vintersko er noe av det styggeste og ekleste i verden!

karen amalie said...

aasne, paasne, naa er eg i england. imorratidli drar eg t polen.. med ein anna i klassen.fikk vite det idag, hohoi, ut paa tur, aldri sur! litt villt og spennede syns eg det er. glelder meg veldig t aa vaere med deg og anja altsaa! hurra:)

Princess Of God said...

du åsne du åsne...kven er vel som du?! gler meg te ei riktig så trevleg kafè stund med deg når eg kjem at...=)

aasne said...

vet du hva, nå føler jeg meg ikke halv lenger, selvom det fortsatt er vinter. jeg trives plutselig med å pakke meg inn

Anonymous said...

haha...du er nå god da:)