Om meg

Saturday, June 03, 2006

de nære ting

Det er noen ting jeg blir ekstra glad for. Glad når det skjer eller glad når jeg hører. Eller glad når jeg gjør. Dette er ting jeg verdsetter og som gjør at hjertet mitt gliser:
-Tarjei som synger til "Hallelujah" av Jeff Buckley. Og den sangen i seg selv. Syng mer, syng meer.
- Når prestekragen har akkurat passe hvite blad, slik at det slutter på det positive, som regel "elsker". Da blir jeg som et lite barn igjen .. åå, det er deilig
-Når jeg er helt alene og mobilen min sier sånn "plirreping" på grunn av en melding, og jeg veet at noen har tenkt på meg noen minutter. (dette er litt stusselig punkt, men pytt)
-Når jeg ligger i en dyp hengekøye og hører på de lillos
-Når jeg lufttørker etter en dusj
-De gangene jeg ser et annet menneske inn i øynene, og jeg bare føler trygghet og behagelighet (noen er enklere å se inn i øynene)
-Gå barbeint. I noe mjukt
-Når Martin synger, men spesielt en åndelig jesus-sang
-Nærhet, bare den ikke blir overdreven. Litt kostbar
-Når Karen Amalie åpner hjertet sitt for meg
-Når noen bruker navnet mitt, og jeg skvetter litt til fordi det er uvant, men merker at det egentlig bare er godt
-Når solen vekker meg ved å skinne på og varme ansiktet mitt. Uten en eeeneste alarm
-Når Gud viser seg i tegn jeg forstår og ser
-Når jeg ler av pappa som er så morsom og raar
-Når Daniel blir splittet inn i to, og Mons plutselig dukker opp
-Når noen man liker godt liker deg tilbake, og gir små hint om det
-Når jeg legger meg i nyvasket sengetøy som lukter sommer, jeg er nydusjet og kan ta høyre foten over venstre legg og kjenne at den er nybarbert og heelt glatt
-Blikk
-Når mamma får lættis

-Gi noe man er stolt av til noen man er glad i
-Se de prostituerte kvinnene i Oslo inn i øynene og se uskyldigheten i dem
-Se Anja le
-Spise av en sånn skje med tjukt og rundt skaft med bobler i
-Vekke rusmisbrukerne på Marita opp når de har sovna i grøten
-Sånne detaljer som får meg til å føle at jeg er på film
-Når mamma har lagd brødlompe til meg rett på plata, og jeg tror jeg er 5 år igjen. Uansvarlig og lekende

5 comments:

Anonymous said...

Heiii du! Så kosli da at du hadde kommet deg inn på bloggen min! husker deg godt;)
du skriver fint, kommer nok til å følge med her!
men vettu, jeg har en annen blog greie enn deg... blogspirit, ikke blogspot. så jeg kan nok ikke hjelpe... vet ikke åssn blogspot funker.

men siden du er så upersonlig, så får vel jeg veie opp med å være litt personlig...neida. men,hvor i verden er du og hva gjør du?

Anonymous said...

hallelujah er av leonard cohen

aasne said...

Anonymous: det er mulig at låta opprinnelig er leonard cohen sin, så der skal du ha stjerne i hatten. likevel er det når tarjei synger jeff buckley's litt hese versjon av låta at jeg blir ekstra glad :)

Anonymous said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Anonymous said...

Denne lista trenger en oppdatering! Hvor er det blitt av meg???