Om meg

Thursday, June 22, 2006

time-out

Jeg og Gud måtte ha oss en liten prat på treningsgarderoben her forleden dag. Coachen har jo trent meg opp lenge nå, og virkelig tatt meg gjennom ulike stadier i karrieren min. Jeg har lært en del nye, åndelige finter, noen raske kappløp og et par lette, men målrettede headinger i livet mitt blant annet. Men plutselig gikk midtbanespilleren Gotehus på en saftig smell. Det ble blåsning på banen, oppstyr på stadion, men Coachen tok det som vanlig med knusende ro. Han vet at spiller nummer 3 bare fikk en kraftig leddstrekk, og trengte naturlig nok bare en time-out på sidelinja. Hadde visst blitt litt ufokusert og lite målrettet på banen, svarte Coachen da jeg spurte hva som foregikk. Gotehus trenger kun litt pusterom og hviletid, tid til å bare være, sa han. Ta noen timer uten å tenke på strategi eller målantall, svarte Sjefen rolig da jeg igjen spurte nysgjerrig om statusen. Det er underlig det der forresten, hvordan sjefen vet mer om mine svakheter og styrker på banen enn jeg vet selv. Vet når musklene har blitt litt for stramme og melkesyren kjennes litt for godt til å ta tak på en ny kamp. Kanskje derfor han ble coach også, tenker jeg.

Enn så lenge skal jeg bare ha litt kvalitetstid og gode samtaler med coachen her på benken, så er jeg vel straks klar for nye 90 minutter, tenker jeg.




(inspirert av Midthun, tatt ut fra dagbok skrevet 01.juni 2006)

6 comments:

Anonymous said...

Hey thanks for the commet, just for that you get a link from my blog to yours! merry christmas.

Sturla said...

Digg med litt restitusjon av og til viss det var rett stava og det trur eg eigentlig deg var. Vi har ein god trenar sånn sett. Han er hur bra som hälst.

bigdaddy said...

Det er fint å få være et helt menneske.

Deilig å bare ta den tiden en trenger. Deilig med ferie for min del.

Princess Of God said...

wow åsne...den teksten talte masse til meg også...godt og lese!
takk=)
gla i deg

Princess Of God said...

åsne du er et vakkert menneske...
jeg liker deg så absolutt!!!

Princess Of God said...

sov godt i jesu navn åsnemor=)